Seurakuntien yhteistyö

Kouvola Kristukselle

Paikallinen yhteistyö organisoituu Kouvolan alueella – Kouvola Kristukselle organisaation kautta.

YHTEISET TAPAHTUMAT

TERVETULOA MUKAAN!

OLAVIN SANA SYKSYLLE 2020 Walesilainen raamatunopettaja, tohtori Martyn Lloyd-Jones on sanonut. ”Ei ole suurempaa virhetulkintaa kristillisestä sanomasta kuin se, että se tarjoaa helppoa elämää ilman vaikeuksia ja taisteluita…ennemmin tai myöhemmin jokainen uskova huomaa, että kristityn elämä on taistelukenttä, ei leikkikenttä.”

Millaiset aseet meillä siinä taistelussa? Siitä kertoo mm. Efesolaiskirje 6:10-20. Mielenkiintoisen näkökohdan antaa myös Nicky Gumpel, kun hän kirjoittaa, että meillä on kolme asetta; rukous, evankeliumi ja yhteys.  Ensinnäkin meillä on mahtava rukouksen ase. Sitä käytettiin Suomen pelastamiseksi sodan vuosina ja saatiin nähdä ihmeitä. Rukouksen aseen käytöstä on Raamattu täynnä esimerkkejä. Mooses nousi Jumalan eteen kansan puolesta ja Jumala kuuli ja auttoi. Paavali pyysi seurakunnilta. ”Sitten vielä, veljet, rukoilkaa meidän edestämme, että Herran sana nopeasti leviäisi ja tulisi kirkastetuksi muuallakin niin kuin teidän keskuudessanne,” 2Tess 3:1

Toiseksi meillä on evankeliumin ja Jumalan Sanan ase. Meidän mielemme on taistelukenttä. Siellä käydään kovimmat taistelut. Hengellisen taistelun keskuksessa on meidän mielemme. Evankeliumin ihmeellinen lupaus on. ”2 Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.” 1 Joh 2:2 Mutta myös. ”2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.” Room 12:2. Taistelua käydään, ei vain henkilökohtaisella tasolla, vaan siinä kulttuurissa, jossa elämme. Ennen kaikkea sanoma Jeesuksesta Kristuksesta on se, joka voi muuttaa mielen ja myös kulttuurin. Se on maailman voimallisin sanoma. Se on elämää muuttava. Se on kulttuuria muuttava. Se on maailmaa muuttava.

Kolmanneksi meillä on yhteyden ase. Jeesus rukoili omiensa puolesta. ”20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun, 21 että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.” Joh 17:20,21 Yhteydessä ja rakkaudessa on voima. Ilmestyskirjassa kerrotaan, miten suuri joukko kaikista kansoista oli tullut Jumalan valtaistuimen eteen ylistämään yhdessä Häntä. Tervetuloa siis Isä meidän rukousiltoihin.

Työryhmän puolesta

Olavi Mäki-Patola